Premijera Krugova na FEST-u
23. februar 2013. | Beograd, Srbija
Film “Krugovi” Srdana Golubovića je svetsku premijeru imao na prestižnom Sundance festivalu u američkoj državi Jutah u januaru 2013. Evropska premijera bila je na Berlinskom festivalu a večeras, 23. februara u okviru redovnog programa FEST-a održana je i srpska premijera ovog filma
Direktor Fotografije ovog filma je naš kolega i član SAS-a Aleksandar Aca Ilić.
Acina Saradnja sa rediteljem Srdanom Golubovićem počinje još za vreme studija na FDU. Nakon toga snimili su zajednički brojne reklamne i muzičke spotove i tri dugometražna igrana filma: “Apsolutnih sto”, “Klopka” i “Krugovi”.
Povodom premijere Krugova Acu smo zamolili da nam odgovori na nekoliko pitanja u vezi snimanja ovog filma:
Pitanje: Kako i zašto ste se odlučili da film snimate na traci, šta je presudilo?
Aca: Odlučli smo se da “Krugove” snimamo na filmskoj traci jer smatram da i dalje ne postoji bolji zapis od trake, a pošto retko snimamo filmove trudimo se da sebi omogucimo što bolje uslove. Moram priznati da se osećam komotnije slikajuci na filmskoj traci. Najveću razliku vidim u tretmanu high light a (delova slike u graničnoj beloj p.a.). Ovo naravno podrazumeva da iza celog procesa stoji kvalitetna laboratorija. Mi smo radili u laboratoriji Cinepostpdoduction iz Berlina. Od ove laboratorije sam pre početka snimanja dobio Ipad sa njihovom aplikacijom COBRA ,pomoću koje sam dobijao dnevne izvestaje tj, imao sam uvid u kompletan materijal snimljen prethodnog dana.Ovo je najbolje funkcionisalo u Nemackoj gde je traka nakon svakog završenog snimajućeg dana slana u laboratoriju. Sa snimanja u Beogradu i Trebinju traku smo slali u laboratoriju tek na svakih 4-5 dana.
Pitanje: koju si kameru, objektive i traku koristio? Koliko ste metara trake potrošili?
Aca: Za snimanje filma smo koristili ARRICAM Lite kameru sa Zeiess Ultra Primes objektivima. Za ovu kameru smo se odlučili jer je bilo predviđeno da se većina kadrova snima iz ruke i sa stedycama. Koristili smo tri Kodakove emulzije Vision2. 200T, Vision2 250D, Vision3. 500T.
U enterierima sam koristio Vision 250D ,jer smo snimali na realnim objektima i dosta sam zavisio od postojeceg dnevnog svetla. Neki stanovi (Nemacka) su bili na 6 spratu pa nije postojala mogucnost osvetljavanja od spolja. Kada sam u pripremi radio probe zakljucio sam da 250D bolje trpi mix dnevnog postojeceg svetla i dodatog svetla,u odnosu na 500T,a i zrno je kod ove emulzije dosta manje.
Snimali smo na 3 perforacije i potrošili smo oko 60.000 metara trale.
Pitanje:Ko je činio tvoj najuži krug saradnika na Krugovima? Šta od njih očekuješ
Aca: Vladimir Vladica Ilić je bio švenker, Aleš Belak, Mario Sabljić i Miloš Kodemo su bili stedycam operateri, Dražen Mrkonja Mrki šarfer, Dalibor Pavlović šef rasvete a Nenad Marković Žile je bio šef scene. Od njih na setu očekujem uvek punu koncentraciju.
Pitanje: Da li si zadovoljan uslovima koje si imao kao i urađenim poslom?
Aca: Potpuno sam zadovoljan uradjenim,jer smo dobro bili pripremljeni i sebi smo obezbedili koliko je to moguće, dobre uslove za rad.
Pitanje: gde i na čemu si radio kolor korekciju filma i ko je bio čitač svetla?
Aca: Grading sam radio na Lustra sistemu i radio je Shandor Nagy čovek koji je radio sa Wendersom i Jarmushom, mada sam to saznao tek kada smo zavrsili posao.
Pitanje: Da li ste na Sundanceu nosili tonsku kopiju ili DCP?
Aca: Na Sundance festivalu je isao samo DCP kao i na vecinu ostalih festivala ,radicemo samo 4 kopije i to za Srbiju i jednu sa titlovima.
Pitanje: Da li si upoznao nekog zanimljivog iz naše profesije na Sundance festivalu
Aca: Na Sundance u sam upozao Rodriga Prieta ,bukvalno upoznali ,slikali bez neke velike price,pogotovo sto je to bilo na dodeli nagrada gde smo mi uveliko slavili nasu pa nismo bili bas za pricu.
Pitanje: puno dobrih kritika je izašlo za vaš film i tvoj rad nakon ova dva festivala, da li bi neke izdvojio, koje su najbitnije?
Aca: Sto se kritika tice stvarno su bile sjajne ,meni su najdraze one i najbitnije iz
Variety i Hollywoodrepoter-a.
fotografije Baš Čelik/Maja Medić
Kritika u Hollywood reporteru
Kritika u Variety-u